درمان بیماری بواسیر

طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

درمان بواسیر به وسیله لیزر

آرمیتا زمانی | چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۸ ب.ظ

بطور کلی عموم بیماران ، هرمشکلی در ناحیه مقعد و حتی در اطراف آن نیز داشته باشند چه از خارش گرفته تا سرطان های پیشرفته را همگی جز هموروئید یا همان بواسیر میدانند .لذا بواسیر در نظر عامه مردم، طیف وسیعی از بیماریها اعم از خارش تا سرطان را شامل می گردد .

 

اما شایع ترین عللی که اکثر مردم بعنوان " بواسیر " نزد پزشک مراجعه میکنند شامل موارد زیرمیباشند :

1- بواسیر داخلی:( با علائم خونریزی بدون درد،بیرون زدگی توده بواسیری و گاهی خارش ودرد ).

2- بواسیر خارجی :(با علائم یک توده که در دور مقعد بوجود آمده و گاهی دچار درد و سوزش و التهاب وخونریزی نیز ممکنست بشود وبه تعداد یک تا چند عدد نیز ممکنست باشند) .

 

  • آرمیتا زمانی

بیماری کیست مویی و راه های درمان آن

آرمیتا زمانی | چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۸ ب.ظ

کیست مویی یا سینوس پایلونیدال به طور شایع در قسمت تحتانی ستون فقرات در ناحیه دنبالیچه می باشدکه بیماران با شکایت ترشح و درد در این ناحیه مراجعه می کنند. این از سن 15 تا 24سال شایع است و بعد از40سالگی غیر شایع می باشد. کیست مویی یا سینوس پایلونیدال که بیشتر در آقایان دیده می شودبه 2 عامل اصلی بستگی دارد:

 

 

  • آرمیتا زمانی

درمان کیست مویی با روش های جراحی

آرمیتا زمانی | پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ

یکی از شکایت ‌های نسبتا شایع، مخصوصا در سنین جوانی، به‌ ویژه در بین آقایان، ترشحات خط بین دو باسن و کثیف شدن لباس زیر است که دلیل آن، کیست مویی یا همان سینوس پایلونیدال است که علت دقیقی برای آن شناخته نشده اما عواملی از قبیل رویش غیر طبیعی موها از دلایل اصلی آن است. ایجاد فشار در ناحیه ی پوست ممکن است از علل دیگر آن باشد. این بیماری بیشتر در افراد پُر مو دیده می‌ شود؛ مخصوصا در کسانی که شغل‌ های نشسته دارند؛ به همین علت، به آن بیماری رانندگان هم گفته می ‌شود. زیاد نشستن ‌های طولانی، چاقی، صدمات پوستی و التهاب در پوست و سابقه ی فامیلی از جمله عوامل مستعد کننده ی ابتلا به این بیماری است.

  • آرمیتا زمانی

درمان بواسیر چگونه است ؟

آرمیتا زمانی | چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۴۳ ب.ظ

اصولاً براى برطرف کردن علایم هموروئید با توجه به نوع و تشخیص پزشک متخصص در این رشته چندین روش درمانى وجود دارد.

۱- درمان طبى: که معمولاً براى هموروئیدهاى خفیف درجه اول و یا دوم توصیه مى شود که عبارت است از کنترل یبوست به وسیله مصرف رژیم غذایى پر فیبر مثل میوه جات و سبزیجات، کاهو، آلو، انجیر، نان سبوس دار، اصلاح عادت اجابت مزاج، استفاده از پمادهاى ضد هموروئید و استفاده از ملین ها و لگن آب گرم.


۲- درمان هاى سرپایى : امروزه پزشکان و بیماران درجستجوى راه هاى ساده، موثر و بدون عارضه و یا با کمترین عارضه هستند. از آنجا که روش هاى جراحى معمول با بسترى شدن بیمار، نیاز به بیهوشى، درد پس از عمل، احتمال خونریزى، ترشح، عفونت و از کارافتادگى همراه بوده و نیاز به مراقبت هاى طولانى مدت دارند، لذا تلاش هاى زیادى براى مهار بیمارى هموروئید به روش هاى متعدد سرپایى از قبیل کوتر کردن، منجمد کردن، رابر بند لیگاتور و سایر روش ها بوده است. ولیکن هیچکدام درمان قطعى براى تمام هموروئیدها نبوده و اکثر این روش ها محدودیت هایى دارند. از جمله شایع ترین این روش ها تا کنون روش بستن هموروئید با حلقه لاستیکى است.


• بستن با حلقه لاستیکى ( رابر بند):

یکى از روش هاى جدید و شایعى که طرفداران زیادى دارد بستن هموروئید با حلقه لاستیکى (رابر بند) است. این روش در مورد هموروئیدهاى درجه دوم و سوم مناسب بوده و به صورت سرپایى بدون استفاده از بى حسى و بیهوشى در مطب قابل انجام است. محدودیت هاى آن در مورد هموروئیدهاى خارجى و یا مخلوط است.
در این روش با کمک یک وسیله یک بارمصرف حلقه لاستیکى را روى قاعده هموروئید قرار داده تا به تدریج هموروئید سیاه شده و بیفتد. این روش در ایران و در بسیارى از مطب ها و درمانگاه هاى تخصصى کولورکتال انجام مى شود. مزیت این روش به سایر روش ها هزینه کم و نداشتن خطر ابتلا به بیمارى هاى عفونى است.

  • آرمیتا زمانی

اصول تشخیصی کیست مویی

آرمیتا زمانی | دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۵ ب.ظ

آبسه های حاد یا سینوس هی مزمن تخلیه شونده در ناحیه ساکرو کوکسیکس

درد, حساسیت و سفت شدن


ملاحضات عمومی

بیماری پیلونیدال به شکل یک آبسه حاد یا سینوس تخلیه شونده در ناحیه ساکرو کوسیکس بروز میکند. در این موارد یک کیست زمینه ای به همراه نسج گرانولاسیون , فیبروز و معمولا توده های مو وجود دارد. در مورد مادرزادی یا اکتسابی بودن پیلو نیدال

اختلاف وجود دارد. عده ای هنوز معتقدند که کیست ها, باقی مانده کانال مدولر یا نتیجه نمو اشتباه در محل اتصال ساکروکوکسیکس است که باعث محبوس شدن این توده ها در درم می شود. ولی بیشترین علل عبارتند از: عفونت , آسیب دیدگی, گرفتار شدن مو در نسج عمقی ناحیه ساکرو کوکسیکس( بنا براین اکتسابی هستند). بیماری پیلونیدال بطور شایع, مردان را بیش از زنان گرفتار میکند, بخصوص آنهائی که دارای موی بسیار در چین گلوتئال هستند. این بیماری اغلب بری اولین بار در دوران بلوغ

و هنگاهی که رشد مو و فعالیت غدد چربی افزایش می یابد , بروز میکند.فرو رفتگی در خط وسط و خلف آنوس, که معمولا در اطفال دیده می شود, بندرت زمینه ای برای بیماری پیلونیدال است


  • آرمیتا زمانی

انواع درجه های بواسیر

آرمیتا زمانی | دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۴ ب.ظ

حال که با بواسیریا هموروئید داخلی وخارجی آشنا شدید میتوان نسبت به شدت آنها بواسیر یا هموروئید را به 4درجه تقسیم کرد

بواسیر درجه یک: در این حالت بالشتکهای بواسیرهنوز وخیم وعارضه دار نشده اند واز مخرج خارج نمی شود و تنها علامتش دفع خون قرمز می باشد وفرد بیمار دردی ندارد

  • آرمیتا زمانی

بیماری بواسیر چیست ودرمان آن چگونه است؟

آرمیتا زمانی | يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۹ ب.ظ

شرح بیماری :

بواسیر عبارت‌ است‌ از سیاهرگ‌های‌ گشادشده‌ ( واریسی‌) در راست‌ روده‌ یا مقعد. بواسیر ممکن‌ در مجرای‌ مقعدی‌ (بواسیر داخلی‌) یا در مدخل‌ مقعد (بواسیر خارجی‌) واقع‌ شده‌ باشد. بواسیر ممکن‌ است‌ سال‌ها وجود داشته‌ باشد اما تنها با وقوع‌ خونریزی‌ بدان‌ پی‌برده‌ شود.


 علایم‌ شایع‌ :


خونریزی‌. امکان‌ دارد خون‌ قرمز روش‌ به‌ صورت‌ رگه‌هایی‌ در اجابت‌ مزاج‌ دیده‌ شود یا به‌ دنبال‌ اجابت‌ مزاج‌، خون‌ به‌ مقدار کم‌ و به‌ مدت‌کوتاهی‌ چکه‌ کند.

درد، خارش‌ یا ترشح‌ مخاطی‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌

وجود یک‌ برجستگی‌ در مقعد

احساس‌ این‌ که‌ پس‌ از اجابت‌ مزاج‌، راست‌ روده‌ به‌طور کامل‌ تخلیه‌ نشده‌ باشد (این‌ حالت‌ تنها در مورد بواسیر بزرگ‌ دیده‌ می‌شود).

التهاب‌ و تورم‌


  • آرمیتا زمانی

آیا بیماری کیست پیلونیدال فقط مخصوص مرد ها هست ؟

آرمیتا زمانی | سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۳ ب.ظ

 شاید اگه به خیلی از کتب طبی قدیمی مراجعه کنید متوجه میشید که نوشته این بیماری فقط مال مرد ها هست. یک خانم آمریکائی هست که سالها این بیماری رو داشته و به خاطر مسئله خجالت نتونسته به پزشک مراجعه کنه.. ظاهرا جراح خانم دور و برش کم بوده. اون خانم میگه که تعدا د خانمهائی که این مشکل رو دارن کم نیست و اختلافشون با مردها زیاد نیست.او خانم میگه که بسیاریاز مراجعه کنندگان سایتش رو خانمها تشکیل میدن.از طرف دیگه اگه با جراحانی که با این بیماران سروکار دارن صحبت کنید .. میگن که تعداد بیمار خانم حتی مساوی بیماران مرد هست.به نظر اون چون در طی 30 سال گذشته جامعه آمریکا بیشتر صنعتی شده.. 


  • آرمیتا زمانی

علایم و نشانه هاى هموروئید چیست؟

آرمیتا زمانی | سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ب.ظ


خونریزى: اولین و شایع ترین علامت خونریزى است. خونریزى هنگام اجابت مزاج است که پس از دفع مدفوع سفت ایجاد مى شود و به صورت خون روشن و تازه روى کاسه توالت مى چکد. وضعیت آن طورى است که اکثراً پس از مدفوع است و به عبارتى از مدفوع جدا است.

افراد بایستى متوجه باشند که اگر خون مخلوط با مدفوع باشد بایستى به سایر عوامل مثل سرطان ها، پولیپ ها و کولیت ها مشکوک شده و حتماً بررسى کامل کولون توسط جراح متخصص کولورکتال انجام شود.

خروج توده (بیرون زدگى): دومین علامت بیرون زدگى است که گاهاً بالشتک هاى هموروئیدى از مقعد خارج شده که خود به خود جا رفته و یا براى جااندازى نیاز به دستکارى دارند و گاهى آنقدر وسیع هستند که قابل جااندازى نیستند و بایستى سریع تر به جراح مراجعه شود.



  • آرمیتا زمانی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html