درمان بیماری بواسیر

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

درمان بواسیر

آرمیتا زمانی | چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۵۹ ب.ظ


اصولاً براى برطرف کردن علایم هموروئید با توجه به نوع و تشخیص بواسیر پزشک متخصص، چندین روش درمانى وجود دارد:


1- درمان طبیعی: معمولاً براى هموروئیدهاى خفیف توصیه مى شود که عبارت است از کنترل یبوست با مصرف رژیم غذایى پر فیبر مثل میوه جات و سبزیجات خام، کاهو، آلو، انجیر، نان سبوس دار، اصلاح عادت اجابت مزاج، استفاده از پمادهاى ضد هموروئید و استفاده از ملین ها و لگن آب گرم.


  • آرمیتا زمانی

درباره بیماری سینوس پیلونیدال یا کیست مویی

آرمیتا زمانی | چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۵۸ ب.ظ

درباره بیماری سینوس پیلونیدال یا کیست مویی

این بیماری در طول جنگ جهانی دوم بین رانندگان جیپ که طولانی مدت در راه های ناهموار رانندگی می کردند و بالا و پایین می رفتند، شایع شد. به همین دلیل این مشکل «بیماری رانندگان جیپ» نامیده شد. این بیماری در وضعیتی مشابه در شکاف بین انگشتان آرایشگرها به دلیل وجود موی مشتریان و رطوبت نیز بروز می کند. برای آشنایی بیشتر با این مشکل گفت وگوی ما را با دکتر ماهرخ دائمی، متخصص جراحی عمومی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بخوانید.

محل تشکیل کیست کجاست ؟

ناحیه ایجاد کیست مو دقیقا در فرورفتگی قسمت بالای بین ۲ باسن و روی استخوان خاجی یا ساکروم است. این فرورفتگی هنگام نشست و برخاست افراد یک حالت مکش ایجاد می کند، در نتیجه موها به آن سمت کشیده و خم می شوند. به همین دلیل نشستن طولانی مدت باعث خواهد شد سر موها به داخل نسج پوست فرو رود و به تدریج در اثر رشد مو یک کلاف مویی در محل تشکیل شود. برخی از پزشکان معتقدند به وجودآمدن این مشکل، زمینه مادرزادی دارد و کیست داخل نسج لایه های تشکیل دهنده جنین در دوران بارداری تشکیل شده است.



  • آرمیتا زمانی

جلوگیری از بیماری بواسیر

آرمیتا زمانی | سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۷ ق.ظ

مهمترین و ساده ترین دلیل برای ایجاد هموروئید، فشار زیاد بر وریدهای ناحیه ی لگن و مقعد است. به طور طبیعی، بافت داخل مقعد توسط عروق خونی فراوان پر شده است تا حرکات روده به راحتی کنترل شوند. اگر برای خروج مدفوع بیش از اندازه فشار وارد کنید، این فشار زیاد باعث کشیده شدن و متورم شدن عروق ناحیه شده و در نتیجه احتمال وقوع هموروئید افزایش می یابد.

اسهال و یا یبوست نیز میتوانند باعث زور زدن و در نتیجه افزایش فشار بر روی وریدهای مقعد شوند. احتمال بروز هموروئید در ۶ ماه آخر حاملگی در زنان باردار وجود دارد، دلیل این امر افزایش فشار بر روی عروق خونی ناحیه لگن است. از طرفی فشاری که برای خارج شدن نوزاد از رحم در زمان زایمان وارد میشود، میتواند باعث بدتر شدن هموروئید شود.

به طور کلی هموروئید بیماری شایعی است که به راحتی میتوانید از وقوع آن و یا شدیدتر شدن آن پیشگیری کنید. خوردن غذاها و گیاهان غنی از فیبر نظیر میوه جات، سبزی تازه و حبوبات (گندم، ذرت و…) میتوانند احتمال ابتلا به بواسیر را به شدت کاهش دهند. همچنین نوشیدن مقدار کافی از آب به صورت روزانه و داشتن فعالیتهای بدنی و ورزشی تاثیر بسیار مثبتی برای جلوگیری از ابتلا به هموروئید خواهند داشت.

  • آرمیتا زمانی

علائم هموروئید یا بواسیر

آرمیتا زمانی | سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶ ق.ظ



بیماری هموروئید بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند هموروئید یا بواسیر همان رگ های خونی بزرگ شده در ناحیه پایانی روده ( رکتال) ​می باشد که ​غالبا ماندن آن در درون مقعد به جز خونریزی مشکل دیگری به وجود نمی آورد به این دلیل که درون مقعد عصب زیادی به منظور احساس درد موجود نیست ولی هنگامی که هموروئید یا


بواسیر در ناحیه خارجی مقعد نمایان می شود به جز خونریزی، درد ناراحت کننده ای را نیز همراه دارد که اگر به آن توجه نشود بعد از مدتی و با گذشت زمان منجر به کم خونی و عفونت و حتی باعث سرطان رکتال نیز می گردد.

  • آرمیتا زمانی

درمان جدید هموروئید -درمان غیر تهاجمی

آرمیتا زمانی | شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۵۶ ق.ظ



بیماران مورد مطالعه از بیماران مراجعه کننده به مطب در سالهای ۱۳۸۵، ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و تا آبان ماه ۱۳۸۸ که در گروه سنی خاصی نبوده و بین ۱۹ تا ۷۵ سالگی بودند ولی اغلب ۳۵-۵۵ بوده و نسبت زن به مرد ۵۲ به ۴۸ که ۸۸% آن‌ها به یبوست مبتلا بوده و به جز ۷ نفر از ۱۱۲ نفر بقیه از توالت ایرانی استفاده می‌کردند. 


تمام بیماران بواسیر پروکتوسکپی و عمل جراحی غیرتهاجمی برای آن‌ها صورت گرفت. این بیماران از دو روز قبل از عمل تحت آمادگی روده‌ای قرار گرفته بودند و بیماران از پودر (PEG) Poly ethylen Glycol استفاده کردند و حدود ۳۶ ساعت از خوردن برنج، گوشت، نان، سبزیجات و میوه خودداری نمودند و معمولا نتیجه مطلوب برای پروکتوسکپی حاصل گردید. 


  • آرمیتا زمانی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html